Kérdez-felelek. Játék.

2017.06.06 11:12

Eyn, a sikeres író kért meg, hogy vegyek részt ebben a játékban.

Köszönöm szépen a megtiszteltetést!

 

  "Az írótársak között elindult egy különleges kérdezős "játék", ahol érdekes kérdéseket tesznek fel. Engem is felkértek, hogy a blogomban, vagy a honlapomon írjam meg a válaszokat.  Két további írótársamnak adhatom tovább - akár újítva a kérdéseket. Az egyik Te lehetnél majd, persze csak ha van kedved hozzá. Ez azért előnyös, mert megoszthatom facebook csoportban is, ahol sokan olvassák."

 

1. Milyen témák érdekelnek, miről szoktál írni? Milyen könyveid jelentek eddig meg?

  

 

A magyar történelemről szeretek írni, hiszen olyan elődeink voltak, akikre méltán lehetünk büszkék.

Ebben a témában két történelmi regényem jelent meg.

  A Rebeka c. a honfoglalás korában játszódó kalandregény. Mivel ez volt az első írásom nem mertem közvetlenül a honfoglalásról, Álmosról és Árpádról írni, ezért a föszereplő egy avar hercegnő, de mellette a honfoglalás jelentősebb eseményeit is megírtam, Árpád fia, Zoltán személyében.

 Az István c. regényem megírásában már bátrabb voltam, a történészek kutatásait felhasználva, megformáztam István alakját és megírtam az  életét.

Petra unokámnak köszönhetően mesekönyveket is írtam.

 A Mit mesél a kiskacsa? c. könyvet neki írtam. Melyben egy kiskacsa kalandjai olvashatók.

Mese  a felhőkről c. mesével szeretném a gyerekek figyelmét a csodálatos felhőkre felhívni. A képeket, néhány kivétellel, magam készítettem. 

  
2.
Mi az, amiben más vagy mint a többi író, ami a Te névjegyed, vagy megkülönböztető jelleged?

 

Semmiben sem vagyok más. Talán a névjegyem a hazaszeretet.

 

3. Honnan merítesz a történeteidhez? Mi inspirál?

 

Mielött belekezdek egy regény megírásába felkutatok minden elérhető írást a témával kapcsolatban.

Maga az adott kor és szereplői inspirálnak.

 

4. Milyen stílusokat és műfajokat szeretsz olvasni? És írni?

 

Olvasásban mindenevő vagyok. Írni történelmünkről szeretek, bár most "pihenés képpen" egy ma játszódó krimit írok.

 

5. Mi a célod az írással? Csak örömből írsz, vagy szeretnéd, ha sokan olvasnák, esetleg szívesen lennél bestseller szerző?
 

A célom az írással az, hogy minél többen megismerjék történelmünk nagyjait. Szívesen lennék bestseller szerző, de nem magamért, olyan történelmi múltunk van, amit szeretnék megismertetni sok-sok emberrel.

Ezzel a kérdéssel kapcsolatban eszembe jutott, egy Illyés Gyulával készült riportban elhangzott,az író általam nagyra becsült mondata, " - nem én, az író vagyok a fontos, hanem amiről írok" Lehet, hogy nem szószerint idéztem, de ez a lényege, és én is ezt vallom.

 

6. Mi alapján döntesz egy-egy szerző, vagy egy mű mellett?

 

Mivel midevő olvasó vagyok, szívesen olvasok általam még ismeretlen szerzőktől, de van egy nagy hibám, ha az első könyv nem teszik, akár a stílusa, akár a történet, többet nem olvasok tőle.

 

7. Kik a kedvenc szerzőid? Kivel találkoznál  (vagy találkoztál volna) személyesen is szívesen (olyat is választhatsz, aki már nem él)? Miért?

 

A kedvenc szerzőm és nagy példaképem Jókai Mór! Minden művét elolvastam és vele szívesen találkoznék.

 

8. Kapcsolatban állsz az olvasóiddal? Hogyan ápolod velük a kapcsolatot?

 

Sajnos nem sokan olvassák a könyveimet, akik olvasták nekik tetszik.

 

9. Részt veszel írásaid marketingjében? Mit teszel, hogy sokan megismerhessék a műveidet?

 

 Én nem értek a marketinghez, ezért nem is fogynak a könyveim.

 

10. Igen sokan írnak manapság könyveket: milyen tanácsokat adnál nekik?

 

Az én tanácsom az, hogy soha ne kényszerből,hanem örömmel írjanak!